søndag 6. mai 2012

Far lukter svidd

Det er navnet på en grillkokebok som jeg kan anbefale til alle. Perfekt gave til den som har "alt" og ihvertfall til den som alltid inviterer til grillings og alltid serverer svidde pølser i tørt brød...

Boken inneholder oppskrifter på alt fra marinader til hamburgerbrød til kylling på boks.
Jeg har prøvd ut noen av oppskriftene med stort hell og nå baker jeg stort sett alltid hamburgerbrødene mine selv.

                               



 Her er en variant med fiskekarbonade og grønnsaker. Burgere med fisk kaller vi for snadderburgere hos oss. For det hadde de i barnehagen og alt man lærer der er lov :)


1. mai luktet mor svidd :) da reiste vi ned til vår favorittstrand. Fyrte opp bål og satte en bålpanne på. Der freste vi opp kyllingvinger ogvarmet kokte poteter, foccacia brød  på siden og ananas til dessert. Etterpå stekte vi lapper som min svigerinne hadde laget røren til. Deilig med noe annet enn pølser og ungene elsket det. Det var en deilig stund med venner og unger som koste seg med vannet !







Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar