fredag 6. april 2012

Hjemmepåske

Vi feirer Påske hjemme i år ( også ). Syns at dagene fyker så fort ellers at det rett og slett er deilig å kjenne på det å være hjemme litt. Bruke de fine dagene ute og regndagene inne.
I går var det regndag og da bakte jeg rundstykker til frokost og lagde eggerøre av innholdet etter  blåste egg som ble malt og dekorert etterpå. Jeg prøvde meg på å lime servietter på med deocupage lim. Det er ikke så lett som det ser ut til men veldig gøyt, ungene elsket det. Det skal jeg prøve meg på igjen for her er det mye å lære :)




Noe annet ungene elsker så er det å følge med på froske eggene i de to store dammene vi har nedenfor huset. Hver vår hører vi når eggleggingen begynner, det er et "kvekkeleven" uten like og det er frosker over alt. Morsinstinktet til Emma slår ut og hun skal ta vare på disse babyene. Jeg forklarer at de har det aller best i dammen. Men hun må bare kikke litt nærmerer på de og slik ser de ut i en rosa bøtte :



Jeg har også prøvd å lage til en påskedekorasjon ut av ting jeg allerede hadde. Slik endte den opp. Sett bort fra blomstene så hadde jeg alt i hus fra før. Ser at mobilkameraet mitt svikter meg nå. Blir ikke noe fine bilder her.


I dag er det sol og fint vær så nå er det bare til å hive seg rundt med frokosten for etterpå er det ut på tur aldri sur :)

God Påske !

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar