søndag 6. februar 2011

Pestomarinert hjortesteik

Pappa har de siste årene kjøpt halve hjortedyr om høsten. Den deler han opp i steiker, fileter, kjøttdeigkjøtt. Vi er så heldige at vi får utdelt hver våre deler da han ikke har mulighet til å spise alt selv.
I går tok jeg ut en steik på ca 1 kilo som jeg har fundert på hva jeg skal gjøre med. Stakk hodet i kjøleskapet og der sto et glass med pesto. Da lager man pestomarinert hjortesteik (o:
To ts med pesto smøres inn i steiken på hver side.


 La den ligge og marinere i to timer før den steikes på 180 c i 80 min. La den hvile på benken imens båtpotetene steiker i ovnen, broccoli kokes og sausen lages. Da er steiken gjennomsteikt da jeg ALDRI spiser rødt kjøtt.





Det var rett og slett et deilig måltid og jeg kan anbefale pesto på hjortesteiken neste gang. Ungene elsker det !


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar