søndag 14. august 2011

Fokus



Mange planer, lyster og ønsker fyller hodet mitt til randen til en hver tid. Jeg er rastløs, det må skje noe. Hva er planene for i morgen.....?  Hva ingen ting ???????
Da må dagen planlegges! Hvem kan vi besøke eller invitere hjem ?
Hver ny dag er som et hvitt lerret jeg MÅ fargelegge med nye impulser. Blir stesset om det ikke er lyder rundt meg  eller planer som skal utføres i aller NÆRMESTE horisont.

Vet ikke hva dette kan kalles,  nervøst sammebrudd, stress, følelsesmessig kollaps  er vel alle aktuelle temaer(o:

Min strake motsetning er min mann. Rolig, trives veldig godt i sitt eget selskap, trenger stillhet på lik linje som lyd. Tolmodig, trygg og traust er tre Tèr som alle kan betegne han godt. Holder fokus på en ting av gangen og fullfører.
Ikke sjeldent tenker jeg : kunne ikke vi ha vært litt mer lik så hadde vi fått litt fart på denne skuta, utforsket nye horisonter hele tiden, fartet fra havn til havn, fylle opp skuta med opplevelses skatter. Hal opp ankeret og sett seilene vi skal videre......

Men det er vel det som er meningen med at vi to er sammen. Han hiver ut ankeret når jeg ikke har vett til å stoppe opp. Når jeg bare skal videre og videre så setter han ankeret for en pause.
Vi må fullføre noe av det vi har påbegynt. Vi må ta oss tid til å se de små ting, kjenne på følelsene som er så lett å rømme fra. Skape stabilitet og trygghet for barna våre.

Jeg har lett for å kjede meg så jeg trenger utfordringer. Nå har jeg fått meg en utfordrende jobb så jeg kjenner at jeg ikke trenger å utfordres like mye hjemme. Det er tid for FOKUS. Må fokusere på tingene i hjemmet som skal fullføres. Jeg skal male ferdig stuen ( som jeg begynnte på for ett år siden !! ), organisere mer i skuffer og skap og kanskje til og med lage til en lite systue for meg og designerspiren min. Hun elsker å sy, hekle, strikke osv... jeg og egentlig, men har jo ikke roen til dette jeg. Denne høsten er satt av til ro og FOKUS på de tingene jeg allerede har startet. Fullføre og avslutte for selvsagt å kunne starte nye (o;

Jeg tror på at det finnes mer mellom himmel og jord en hva vi kan se. Om jeg har hatt et tidligere liv må det jo ha vært som jordomseiler.......

Ship ò hoi,  alle mann på dekk nå skal det skures (o:

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar