tirsdag 8. mars 2011

Change

Det er tid for en forandring i livet mitt kjenner jeg. Har egentlig kjent på det en stund. Har en slik rastløs følelese og søker lykke de merkligste stedene. Har fått mye mer ro i mitt eget hjem og det er deilig. Mann og barn er der de skal være. Huset er konstant kaos men det går ikke slik inn på meg som det gjorde tidligere.
Alikevell er det noe som ligger og murrer under overflaten hele tiden. Klarer ikke helt å få det frem, sette fingeren på hva det er eller hvor jeg skal.
Livet har tidligere gått sin egen vei uten at jeg kunne styre det, kanskje det skjer igjen ?

Mamma sa alltid at livet går i 7 års sykluser, 7,14,21,28,35. Rundt hver syklus kan det komme forandringer av ulike typer som sykdom, graviditeter, nye venner, ny jobb, personlig utfordringer osv. Jeg blir 34 år i mai og begynner da på mitt 35 år......noe er i gjære men jeg føler det er noe  positivt for livet mitt denne gangen.
Man blir jo mer voksen etter hvert og jeg merker nå at jeg er blitt litt mer trygg på meg selv og mitt vesen (o:
Mine valg tar jeg i beste hensikt for meg selv og de rundt meg og ikke på bekostning av meg selv lenger. Jeg har fått et større perspektiv på ungene mine, jeg eier jo dem ikke, bare til låns så jeg må oppføre meg skikkelig.

Kanskje jeg er i ferd med å bli skikkelig voksen.... om det er noe som kan kalles det..... ?
Skulle ønsker jeg hadde mamma her nå slik at hun kunne rådføre meg litt slik som bare en mamma kan gjøre. Litt kjeft og mye ros. Kanskje det er en mening med at mamma ikke er her nå, kanskje jeg skal lære å stole mer på meg selv og ikke søke aksept og godkjenning hos andre for ting jeg skal avgjøre selv.  Hmmmm ikke lett dette men valgene mine må jeg ta ut i fra den kunnskapen jeg har når spørsmålene dukker opp. Noe annet kan jeg ikke kreve av meg selv.
For det ligger nok noe der, man krever ofte mer av seg selv enn hva andre gjør.

Først og fremst kommer det en forkjølelse med hodepine, sår hals, munnsår og hoste. Godt å få den unnagjort til våren kommer. For den kommer nå, bare vent så smyger det seg varme solstråler frem og får blomster og fregner til å sprette ut (o:

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar