onsdag 19. januar 2011

Sound of music !

Musikk er noe av det aller viktigste i livet mitt ( sånn utenom mann, barn, familie og venner da ) og noe jeg ikke kan leve uten. Jeg er ganske altetende når det gjelder sjangre men har jo så klart noen favoritter. Jeg deler opp sjangrene i trenemusikk, festmusikk, fredagskveld med rødvin musikk, mimremusikk og siste skrik musikk. Om ikke det er hold i teksten betyr ikke det så mye så lenge den har den rette beatèn.
Akkurat nå går det en del i Janis Joplin og albumet Pearl. Fantastisk mange gode sanger. Dette albumet ble utgitt tre mnd etter hun døde 27 år gammel av en overdose i 1970. Pearl var kallenavnet hun hadde på seg selv (o:
Albumet fikk en rekke priser og annerkjennelser i årene som kom og ikke uten grunn.Noe av det jeg liker best i dette albumet er at de har tatt med mye av det hun sa mellom sangene og ikke bare musikken. Me like (o:

 Jeg kjenner Janis sin musikk gjennom mamma, den bringer mange god minner og jeg danner meg et bilde av mamma som ung.
Vi hadde så mye upratet meg og mamma da hun gikk bort for 4 år siden kjenner jeg. Prøver å bli litt mer kjent med henne gjennom Janis jeg da.
Det som tiltaler meg i musikken hennes kan jo være noe det samme som tiltalte mamma ?? Vi var litt like vi to tilogmed i samme stjernetegn, tvillingen.
Me and Bobby McGee og så klart Mercedes Benz.... sjekk ut den offisielle nettsiden hennes og ikke glem å høre på musikken.
http://www.officialjanis.com/

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar